5 oka annak, hogy márkádnak nem profi a megítélése

Kíváncsi vagy, hogy a márkád elég profinak tűnik-e? Ha igen, akkor valószínű, hogy nem úgy működik, ahogyan szeretnéd.

Teimel Zita okos vállalkozó nők üzleti mentora

Lehet, hogy úgy indítottad el a vállalkozásodat, hogy saját magad tervezted meg a márka arculatot.   Vagy vásároltál egy előre elkészített profi sablont, és most azon töprengsz, hogy egyáltalán megfelel-e. Vagy tervezővel készíttetted el  a márka arculatot, de nem igazán sikerült azt tükröznie, aki Te valójában vagy.  

Bármelyikről legyen is szó, ebben a bejegyzésben 5 olyan dologról fogok beszélni, amelyek befolyásolják azt, ahogyan az emberek érzékelik a márkádat.  

A legszebb márka arculat is értelmetlen, ha nem rezonál a közönségeddel és legfőképp veled!

- Teimel Zita

5 jele annak, hogy márkád megítélése nem profi

1. Nincs következetesség a márka megjelenésben.


Úgy érzed, hogy a márkád sosincs készen?  Folyamatosan módosítod és változtatod a színeket, a betűtípusokat és a grafikát? Vásárolt esetleg sablont és előre elkészített elemeket építettél össze? Megpróbáltál egy profi arculatot kialakítani de teljesen elveszettnek találod magad?

A következetesség problémája mindig egy egyszerű dologból adódik: nincs világos stratégia. Valószínűleg még nem mentél keresztül az erős márkaalap létrehozásának folyamatán. A látványvilágod egyszerűen ennek a tükörképe.

Egy erős márka létrehozásához először el kell végeznie a házi feladatát:

Tisztázd márkaértékeidet, küldetésedet és jövőképedet
Legyen márkádnak személyisége és hangulata
Találd meg saját egyedi kisugárzásodat 

2. Nincs letisztult márka üzenet.

Úgy érzed, mintha körbe futkosnál, és nem tudod, hogyan mutasd be tökéletesen a márkádat? Nem tudod hogyan vonzd be ideális közönségedet?  Nem tudod ki a célcsoportod  valójában a nemükön és korcsoportjukon túl?  Akkor… valószínűleg ez látszik is a márkád megjelenésében.

Ez a marketingedben is megmutatkozik. Így nehéz lesz kapcsolatba lépni ideális ügyfeleivel, vagy akár  bevonzani őket.

Ha nem vagy biztos abban, hogy kit szeretnél vonzani, és MIÉRT, az üzeneted túl homályos lesz ahhoz, hogy bárki is rezonáljon veled.

E világosság nélkül nem lehet erős márkát vagy akár márkaidentitást (a látványvilágot) létrehozni. Ezt még a legszebb dizájn sem fogja megoldani.

3. Szakszerűtlen márkaidentitás és webdizájn (nincs stratégia).

Gyönyörű márka-identitásterveket mindenhol találhat.  Számtalan gyönyörű logót találsz, amelyek csak arra várnak, hogy hazavidd őket és felhasználd azokat.

Ezzel az a probléma, hogy ezeket a logókat és weboldalakat azért hozták létre, hogy szépnek tűnjenek, nem pedig azért, hogy a Te márkáddal működjenek együtt.
NEM azért jöttek létre, hogy tükrözzék a te egyedi márkaszemélyiségedet és értékeidet.

NEM annak figyelembevételével jöttek létre, hogy ki az ideális ügyfeled és mire reagálnak.

Bár gyönyörűek, olyan helyen hagynak téged, ahol végül megküzdesz a blogbejegyzés első 2 pontjával, és újra itt leszel – ez a nem professzionális tervezési probléma. Tehát még több pénzt kell rászánnod arra, hogy újra és újra módosítsd terveidet.

Ha szakemberhez fordulsz, akkor az jellemzően nem azzal kezdi, hogy lógót tervez neked, hanem igyekszik téged megismerni és megérezni, hogy mi az, ami önazonos neked és téged tükröz.

Ez egy mély felfedezési folyamat a Te  küldetésednek, jövőképednek, értékeidnek, hangulatodnak és ideális vásárlóidnak a meghatározásával.

A legfontosabb, hogy mindezek figyelembe vételével születhessen egy olyan megjelenés, amely 100%-ban téged tükröz és a céljaidat.  

Ha valóban szeretnéd komolyan építeni a márkádat és hosszútávon építkezni saját üzletedre, akkor fontold meg azt, hogy kérsz segítséget az alapok stabil letételéhez!

KÉRJ SZAKMAI SEGÍTSÉGET

4. Eltérés a márka hangja és személyisége, és a Te hangod és személyiséged között

Voltár már valaha úgy, hogy azt érezted „Ez a személy teljesen más, mint amire számítottam”?  Fontos, hogy ezt soha ne gondolják rólad vagy arról, amit Te képviselsz!  Hiszen akkor az emberek nem fognak tőled rendelni, vásárolni.  Ha nincs kapcsolat közted és aközött, amit képviselsz, az képez egy nagy űrt, amelyen nem fognak tudni áthatolni a vásárlók.  Lehet, hogy a logód és a webhelyed szép, de nem képviseli jól azt aki Te vagy.  Ez a helyzet nem hogy ügyfélvesztéshez vezet, hanem inkább az ügyfélszerzés hiányához.  

Ilyenkor jó, ha egy olyan szakemberhez fordulsz, aki kívülről lát téged és meg tud fogalmazni olyan dolgokat rólad, melyeket Te a “befőttes üvegedben ülve” nem látsz.

KÉRJ SZAKMAI SEGÍTSÉGET

5. Be nem teljesített márkaígéretek


Mi történik, ha konfliktus van aközött, ahogyan az emberek érzékelik a márkájádat, és a között, hogy miről szól a márkád?

Van egy beváltatlan ígéret.

Az emberek egyenesen zavartak és csalódottak ilyenkor.

Ha a márkája azt ígéri, hogy prémium és luxus, de a felhasználói élmény gyenge, az emberek csalódottak.

Ha márkád jó minőségű termékeket ígér, de az ára alacsony, az emberek összezavarodnak (és csalódottak).

Ha a termékeid gyönyörűek, és arról beszélsz, hogy szolgáltatásaid milyen prémium minőségűek, de webhelyed nagyon rossz felhasználói élményt kínál, az emberek csalódottak. A prémium termékek és szolgáltatások, valamint a rossz tapasztalatok nem járnak együtt.

Ha luxus szépségápolási kezeléseket hirdetsz, de a olcsó és amatőr a megjelenésed, az emberek csalódnak.

Ha szép a megjelenésed de nem szép a környezeted, ahol kiszolgálod az embereket, akkor ismét csalódnak.

Érdemes átgondolni mindezt és körüljárni saját márka élményedet, mintha Te is fogyasztód lennél.

Lépj egy lépéssel közelebb saját álmod, vágyad, céljaid megvalósításához!

Fedezd fel az üzleti mentorálás hatását személyes és üzleti fejlődésedre!

Szia! Teimel Zita vagyok, vállalkozó nők üzleti mentora. 30 éve vagyok a marketing szakmában és 6 éve pedig a személyes márkaépítés lett a specialitásom. Célom, hogy olyan márkát segítsek életre kelteni, amely téged 100%-ban tükröz!

Miben tudok neked segíteni?

BRANDING – MÁRKA MEGSZÜLETÉSE 

Mond el mi született meg a fejedben, mint ötlet, amit szeretnél megvalósítani.

Segítek neked átgondolni mindazt, amit az indulás előtt mindenképp érdemes.  

Ötletelünk, mérlegelünk, nyitogatok előtted kapukat az ötleteimmel és ki tudod már a legelején választani azt, hogy Te milyen irányba szeretnél elindulni, mi a neked való üzleti modell, amit fel tudsz vállalni.

Utána jöhetnek a külsőségek, az arculat, a színvilágod, a weboldalad, a közösségi média csatornáid arculata, a letisztult kommunikáció, ahogyan meg is értik azt, amit kínálsz.  Nagyon szép utazás szokott lenni, teljes egymásra hangolódással.  Imádom, amikor valami olyan születik meg, amely 100%-ban a Te energiád és téged tükröz!

 

RE- BRANDING – MÁRKA ÚJRATERVEZÉSE 

Ha már elindultál és egy jó ideje próbálkozol azzal, hogy jobban megismerjenek és több vevő áramoljon hozzád, de valahogy nem kapta el a vitorládat még a szél, akkor minden elvesztegetett hónap csak pénzkiesés számodra.

Gyere el hozzám, mutasd meg mid van, mit építettél fel eddig, hogyan mutattad be üzletedet eddig a világnak.

Együtt átnézzük azokat a fontos pilléreket, melyek hozzájárulnak a vevőszerzéshez és a nagyobb ismertség megszerzéséhez.

Rámutatok arra, mi az, ami nincs meg és javaslatot tezsek neked arra, hogy mit hogyan csinálj meg.

Ha elmondod, hol tartasz épp és miben vagy elakadva, akkor személyre szabottan tudok neked segíteni az előre lépésben.
Jelentkezz be hozzám egy 30 perces ingyenes konzultációra!

Mások ezt mondják a konzultáció után: