Kíváncsi vagy, hogy a márkád elég profinak tűnik-e? Ha igen, akkor valószínű, hogy nem úgy működik, ahogyan szeretnéd.


Lehet, hogy saját maga alakította ki a márkaidentitást, amikor elindította vállalkozását. Vagy vásárolt egy előre elkészített témát, és most azon töpreng, hogy egyáltalán megfelel-e. Vagy dolgozott már együtt egy tervezővel, de nem volt benne biztos, hogy megragadta a márkája lényegét a terveiben.

Bármelyikről legyen is szó, ebben a bejegyzésben 5 olyan dologról fogunk beszélni, amelyek befolyásolják azt, ahogyan az emberek érzékelik a márkáját. Ha eltéveszti őket, előfordulhat, hogy egy hörcsögkeréken ragad. Megpróbálja úgy bővíteni vállalkozását, hogy nincs sok látnivaló.

Helyezze be őket, és megnyerheti ideális közönségét. Lépjen kapcsolatba velük, és tartsa szem előtt azt, amit kínál.

5 dolog, ami miatt a márkád megjelenése (más néven észlelt) nem professzionális

1. Nincs márkakonzisztencia
Úgy érzed, hogy a márkád még nincs meg? Tehát folyamatosan módosítja és változtatja a színeket, a betűtípusokat és a grafikát? Vásárolt egy előre elkészített márkát, és más elemeket épített már össze? Megpróbált összefüggő márkajelzést létrehozni, csak hogy teljesen elveszettnek találja magát?

Számtalan órát töltöttél a Pinteresten és a Creative Marketen, hogy ihletet merítsen. De annak ellenére, hogy találtál néhány csodálatos dizájnt, honnan tudod, hogy melyik a legjobb az Ön számára? Követi a saját személyes stílusát? Vagy olyan színeket választottál, amelyeket a közönséged imádni fog? Ha az utóbbi, honnan tudhatod, milyen színeket fog szeretni a közönség?

A következetesség problémája mindig egy egyszerű dologból adódik: nincs világos stratégia. Valószínűleg még nem ment keresztül az erős márkaalap létrehozásának folyamatán. A látványvilágod egyszerűen ennek a tükörképe.

Egy erős márka létrehozásához először el kell végeznie a házi feladatát:

Tisztázza márkaértékeit, küldetését és jövőképét
Hozd létre a márkatörténetedet
Fedezze fel márkájának személyiségét és hangulatát
Találja meg ideális ügyfelét

2. Nincs letisztult márka üzenet.

Úgy érzed, mintha körbejárnál, és nem tudod, hogyan mutasd be tökéletesen a márkádat? Kíváncsi vagy, hogyan vonzódj meg ideális közönségedhez? Ki a közönsége valójában a nemükön és korcsoportjukon kívül? Akkor… valószínűleg ez látszik.

Ez a marketingedben is megmutatkozik. Nehéz lesz kapcsolatba lépni ideális ügyfeleivel, vagy akár eleve vonzani őket.

Ha nem vagy biztos abban, hogy kit szeretnél vonzani, és MIÉRT, az üzeneted túl homályos lesz ahhoz, hogy bárki is rezonálja.

E világosság nélkül nem lehet erős márkát vagy akár márkaidentitást (a látványvilágot) létrehozni. Ezt még a legszebb dizájn sem fogja megoldani.

3. Szakszerűtlen márkaidentitás és webdizájn (nincs stratégia)
Igent mondott az első két pontra? Ez azt jelenti, hogy valószínűleg nem volt esélye olyan professzionális márkaidentitás-tervezővel dolgozni, aki megérti, milyen fontos a stratégia.

Amit itt mondunk, az egy kicsit ellentmondásos lehet, de valójában a design árucikk. Ez azt jelenti, hogy olcsó és könnyű gyönyörű mintákat vásárolni.

Gyönyörű márka-identitásterveket mindenhol találhat. Böngésszen a Creative Market vagy az Etsy oldalon, és számtalan gyönyörű logót talál, amelyek csak arra várnak, hogy hazavigye őket.

Ezzel az a probléma, hogy ezeket a logókat és weboldalakat azért hozták létre, hogy szépnek tűnjenek, nem pedig azért, hogy az ÖN márkájával működjenek együtt.
NEM azért jöttek létre, hogy tükrözzék az Ön egyedi márkaszemélyiségét és értékeit.

NEM annak figyelembevételével jöttek létre, hogy ki az ideális ügyfele és ügyfele, és mire reagálnak.

Bár gyönyörűek, olyan helyen hagynak téged, ahol végül megküzdöd a blogbejegyzés első 2 pontjával, és újra itt leszel – ez a nem professzionális tervezési probléma. Tehát még több pénzt kell rádobnia, hogy megjavítsa (még egyszer).

OLVASSA MÉG: 5 lépés a márka felemeléséhez jellegzetes A.D.O.R.E.™ formulánkkal
Egy stratégiai márkaidentitás-tervező nem fog azonnal a tervezéshez, vagy nem kéri meg, hogy készítse el számára az inspiráló Pinterest-táblát. az ő dolguk.

A márkaépítési folyamat a következőképpen zajlik:

Mély felfedezési folyamat a márka küldetésének, jövőképének, értékeinek, hangulatának és ideális vásárlójának meghatározásához,
A javításra szoruló problémák diagnosztizálása (különösen fontos, ha meglévő vállalkozása márkanevét módosítja),
Vizuális megoldások létrehozása a márka stratégiájának megjelenítéséhez (tökéletes színek, betűtípusok, fotózás stb.)
Összefüggő, konzisztens dizájn létrehozása a márka összes érintkezési pontjához (ahol az ügyfelek kapcsolatba kerülnek a márkával)
Azok a márkaidentitás-tervezők, akik megértik, hogy a stratégia kulcsfontosságú, nem kezdenek el semmit sem tervezni, mielőtt végigcsinálják ezt a folyamatot. Önt sem kérik fel arra, hogy válassza ki a márka színeit és készítse el hangulattábláját.

Egy egész tudomány van a színek mögött, és ki kell választania a tökéletes árnyalatokat, hogy a megfelelő üzenetet küldje ügyfelei tudatalattijának.

Ha nem volt lehetősége belevágni ebbe a folyamatba, fontolja meg, mielőtt további pénzt költ a tervezésre.

5. Be nem teljesített márkaígéretek


Mi történik, ha konfliktus van aközött, ahogyan az emberek érzékelik a márkáját, és a között, hogy miről szól a márkája?

Van egy beváltatlan ígéret.

Az emberek egyenesen zavartak és csalódottak.

Ha a márkája kegyetlenség-mentes termékeket ígér, és azt mondja, hogy törődik a környezettel, de olyan döntéseket hoz, amelyek veszélyeztetik azt, az emberek csalódottak.

Ha a márkája azt ígéri, hogy prémium és luxus, de a felhasználói élmény gyenge, az emberek csalódottak.

Ha márkája jó minőségű termékeket ígér, de az ára alacsony, az emberek összezavarodnak (és csalódottak).

Ha a termékei gyönyörűek, és arról beszél, hogy szolgáltatásai milyen prémium minőségűek, de webhelye nagyon rossz felhasználói élményt kínál, az emberek csalódottak. A prémium termékek és szolgáltatások, valamint a rossz tapasztalatok nem járnak együtt.

 

OLVASSA MÉG: Mi történik TÉNYLEG, ha csökkenti az árakat (és hogyan kerülheti el ezt)

Ha luxus szépségápolási kezeléseket hirdet, de a márkajelzése a Kreatív Piacról származik, és úgy tűnik, mintha nem fektetett volna be saját márkájába, az emberek nem fogják rád bízni a pénzüket.

Az Ön márkája sokkal több, mint professzionális dizájn, vagy akár egyszerűen egy logó.

Mindig erős alappal kezdje. Ha elkészíti a házi feladatát, és időt, energiát és pénzt fektet abba, hogy nagyszerű élményt nyújtson közönségének, akkor végre igazságot tehet a nagyszerű munkájának. Olyan márkát hoz létre, amely emlékezetes, professzionális, és megszereti az embereket, és meghívja barátaikat is.

Szia Teimel Zita vagyok a FEMINAKADÉMIA alapítója és szakmai vezetője.

Okos vállalkozó nők üzleti mentoraként számos eszközöm van arra, hogy segítsek neked saját márkád, vállalkozásod építésében, profibb eladásában, bemutatásában.

Gyere velem egy 30 perces ingyenes konzultációra

Mutasd meg hol tartasz saját márkád építésében, engedd, hogy segítsek neked profibban csinálni!